De Sport- en Beweegwijzer 50+

Voor jong en oud is voldoende beweging belangrijk. Om gezond te blijven, om de kans om hart- en vaatziekten te verminderen en obesitas (ernstig overgewicht) tegen te gaan. Sporten en bewegen is ook belangrijk voor sociale contacten en u gewoon lekker fit te voelen. Maar bovenal is het erg leuk en plezierig om (samen) te doen.

Beweegnorm en fitnorm
Om alle inwoners van Nederland voldoende in beweging te krijgen en te houden is er een Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen (beter bekend als de Beweegnorm) opgesteld. Die adviseert om minimaal 5 dagen in de week 30 minuten matig intensief te bewegen. Een andere mogelijkheid om voldoende te bewegen is de Fitnorm te hanteren. Deze gaat uit van 3 keer in de week 20 minuten intensief bewegen.

Om de Beweegnorm en de Fitnorm te halen, kunt u bijvoorbeeld gaan sporten bij een sportvereniging, een fitnesscentrum of ongeorganiseerd gaan sporten (wandelen, fietsen, joggen).

Samen sporten
Zoekt u iemand om samen mee te sporten? Kijk dan op de website van Beweegmaatje.

Deel dit artikel

Full 2
Culinaire routes
De leukste restaurants, de meest verfijnde smaken, de eerlijkste gerechten.
Full 2
Full 2
Fiets, wandel- en vaarroutes
Kom lekker in beweging en loop of fiets een mooie route!
Full 2
Full 2
Er op uit
Nederland is veelzijdiger dan je denkt. Laat het dagelijkse leven even achter je en geniet!
Full 2
Full 2
Schrijf mee
Vertel jij graag mooie verhalen? Schrijf dan mee met de redactie van 50+
Full 2
previous arrow
next arrow
Scroll naar top